12 Ocak 2013 Cumartesi

Parasız Eğitim Aldatmacası

Parasız Eğitim Aldatmacası

Akp’nin son MYK’sında ,Başbakan Erdoğan tarafından gündeme getirilen bir konu üniversite harçlarının kaldırılmasıydı. Konu hala oldukça sıcak. Birkaç yandaş gazetecinin kaleminden çıkanlardan öte tatminkâr bir açıklama yok. Gerçi olacağından da şüpheliyim ya, o da ayrı.

Geçtiğimiz sene yapılan harç zamlarından sonra çıkan toplumsal baskı, öğrenciler üzerindeki haraç zulmünü geniş kitlelere yaymıştı. Ardından gelişen süreçte “parasız eğitim istiyoruz!” pankartı açtıkları için terör örgütü üyesi ilan edilip, haklarında uzun yıllar istenen üniversiteli gençleri, o gençlerin davasına gidip destek olan üniversiteliler için istenen cezalara şahit olduk. Çok değil, tüm bunlar son bir yılda oldu.

Nice yıllardan beri, eğitimin parasız olması gerektiğini söylediği için devlet tarafından cezalandırılan, Akp tarafından kötü gözle bakılan yüzlerce hatta binlerce insan oldu. Akp sözcülerinin parasız eğitim isteyenlere ne tür ithamlarda bulunduklarını daha unutmadık.

… Şiddete maruz kalan öğrencileri, hayatlarından hayat çalınanları, okuldan atılanları…

İktidarı döneminde sayısız iki yüzlülüğüne şahit olduğumuz Akp, bugün çıkıp da “harçları kaldıracağız” diyorsa, ” bu konuda çalışmamız var” diyorsa, önce parasız eğitim isteyenlere yaptıklarının hesabını vermelidir. Kaldı ki ben; Akp’nin harçları kaldıracağına ihtimal de vermiyorum. Son dönemde Akp’nin hemen hemen her alanda köşeye sıkıştığının farkındayız. İç ve dış politikada bu sıkışmanın sancılarını yaşıyoruz. Yapılan araştırmalarda Akp’nin oy oranının da düştüğünü gördük. Her ne kadar Akp yandaş bir araştırma şirketinden aldığı verilerle; “oy oranımız düşmedi” diye açıklama yapmış olsa da toplumdaki tepkiler aşikâr.

Belki de iktidarı boyunca yaptıkları en güzel şey kandırmak olan Akp’nin, “ parasız eğitimin kapılarını açtık” şeklinde propaganda yaparak gündemi değiştirme gayretinde olduğunu düşünmekten öteye gidemeyiz. Tıpkı İstanbullulara yaşatılan çileyi ücretsizleştirilen köprü ile kapatmaya çalıştıkları gibi; eğitim kalitesinin olmadığı, devlet üniversitelerinin özerk bir yapıya büründürülmediği, vakıf üniversitelerinin devletten daha cazip hale geldiği bir süreçte, harçların kaldırılması ihtimali bile ayrı bir aldatmaca…

Can Poyraz / kemalistgenclik.org / 21 Temmuz 20112

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder